سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

تیم در سایه!

  • کد خبر: ۴۴۸۱۱
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
تیم در سایه!
تیم مقاومت در حالی نماینده استان در لیگ برتر کشتی آزاد کشور شده است که کمتر کسی از ماهیت آن اطلاع دارد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر کشتی آزاد در‌حالی قرار است از دهم مهرماه آغاز شود که در روز‌های اخیر انواع‌و‌اقسام اتفاقات در کشتی کشور رخ داده است؛ از کناره‌گیری تیم‌های معترض به شکل برگزاری رقابت‌ها بگیرید تا حضور دقیقه نودی ۲ تیم زنجان و مقاومت خراسان در لیگ کشتی آزاد که تعجب همگان را به‌همراه داشت، دوتیمی که به‌یک‌باره و در فاصله ۵ روز تا شروع این پیکار‌ها از‌سوی سازمان لیگ به جدول مسابقات اضافه شدند.
تیم مقاومت خراسان‌رضوی در‌حالی به‌جای تیم بجنورد به این رقابت‌ها آمده که کسی نام‌و‌نشانی از آن‌ها ندارد! گویی تیمی به‌یک‌باره در دقیقه‌۹۰ برای پُر‌کردن خلأ‌های مدیریتی فدراسیون سر برآورده و قرعه حضورش به نام خراسان خورده است. اما واقعیت ماجرای حضور مقاومت خراسان‌رضوی در لیگ برتر کشتی آزاد چیست؟


بی‌اطلاعی هیئت از نام‌و‌نشان «مقاومت»

هیئت کشتی خراسان‌رضوی که سال گذشته با تکیه بر حمایت‌های مدیریت شهری از ورزش تیمی با امکانات تمام‌حرفه‌ای را روانه مسابقات لیگ برتر کشتی کرده بود، امسال گویا به‌هیچ‌عنوان قصد ورود به این عرصه را ندارد.
 
سیدمسعود ریاضی، رئیس هیئت کشتی خراسان‌رضوی، در مواجهه با پرس وجوی شهرآرا‌ورزشی از نام‌و‌نشان تیم مقاومت گفت: این تیم ظاهرا برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد ابراز علاقه مندی کرده بود و ما هم به واسطه اینکه گفتند می‌خواهند از جوانان خراسانی برای شرکت در این مسابقات استفاده کنند، با حضور این تیم در لیگ برتر کشتی موافقت کردیم. وی افزود: تیم مال تهران است، اما یکی از پیش‌کسوتان مشهدی کشتی آن‌ها را معرفی کرد و قرار شد تیم از جوانان مشهدی در ترکیبش استفاده کند.
 
ریاضی درباره اینکه این تیم از کجاست و سرمربی آن کیست، اظهار کرد: سرمربی احتمالا از تهران خواهد بود. این تیم هیچ ربطی به هیئت ندارد و ما قبلا هم گفتیم هر کسی می‌خواهد تیم بدهد، مختار است و ما مشکلی نداریم. ریاضی خاطرنشان کرد: تمرینات تیم‌ها به‌صورت متمرکز در تهران خواهد بود و من جزئیات زیادی از این تیم نمی‌دانم. فقط از هر کشتی‌گیر خراسانی بخواهند استفاده کنند باید اجازه‌اش را از استان بگیرند. وی تصریح کرد: باز تأکید می‌کنم ما هیچ دخل‌و‌تصرفی در این تیم نداریم و سال قبل هم که وارد این عرصه شدیم، به این نتیجه رسیدیم که نباید تیم‌داری می‌کردیم.


توضیحات رئیس سازمان لیگ درباره تصمیم خلق‌الساعه!

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی درباره حضور دقیقه‌۹۰ تیم مقاومت خراسان در رقابت‌های این فصل لیگ برتر کشتی گفت: بعد از کناره‌گیری چند تیم از رقابت‌ها، ۲ تیم برای حضور در مسابقات درخواست دادند و ما هم موافقت کردیم. عبدالمهدی نصیرزاده اظهار کرد: باشگاه فرهنگی‌ورزشی مقاومت یک باشگاه کشوری است که در سراسر کشور تیم‌داری می‌کند. این باشگاه که در تهران است، امسال در بخش کشتی فرنگی از قم تیم داده و در بخش کشتی آزاد هم از خراسان‌رضوی تیم داده است.

نصیرزاده از جزئیات بیشتر حضور این تیم در مسابقات، سرمربی و عواملش اطلاعی نداشت. گفته می‌شود مرتضی نادری‌خادم، پیش‌کسوت کشتی خراسان، کار‌های اجرایی حضور این تیم در مسابقات و به احتمال فراوان سرپرستی تیم را برعهده دارد.


انتخابی در فاصل ۴ روز تا لیگ!

در میان بی‌خبری جامعه کشتی مشهد از تیم دقیقه‌نودی کشتی آزاد خراسان‌رضوی که قرار است نماینده استان در رقابت‌های فصل پیش‌رو باشد، صادق عالمی، سرپرست مقاومت بسیج ثامن تهران درباره چند‌و‌چون حضور این تیم به شهرآرا‌ورزشی توضیحاتی داد. عالمی گفت: علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، به ما گفت که مشهد تیمی در کشتی دارد که روی زمین مانده و از ما خواست تا با این تیم در رقابت‌ها شرکت کنیم. ما هم قبول کردیم. هدف اصلی ما از حضور در لیگ، کمک به جوانانی است که علاقه‌مندند به روی تشک بروند.
 
وی افزود: هنوز تکلیف سرمربی تیم مشخص نیست، اما قرار است ظرف یکی‌دو روز آینده بچه‌های مشهد به تهران بیایند و ما هم اینجا از بسیجی‌های کشتی‌گیرمان بخواهیم بیایند تا یک مسابقه انتخابی درون‌تیمی داشته باشیم. عالمی خاطرنشان کرد: وزن‌کشی رقابت‌ها نهم مهر خواهد بود و همان‌طور که گفتم، امسال هدف ما فقط حضور در این رقابت‌هاست و ان‌شاءا... سال آینده برنامه‌های بهتری خواهیم داشت. وی درباره مرتضی نادری‌خادم اذعان کرد: ایشان فعلا کار‌های هماهنگی بین تیم مشهد با مجموعه ما را انجام می‌دهند تا تکلیف سرمربی و کادر مشخص شود.


همین‌قدر عجیب، همین‌قدر غریب

هادی عامل و مجید خدایی، ۲ تن از اهالی کشتی خراسان، در مواجهه با اتفاقات ۲۴ ساعت گذشته و اعلام حضور تیم مقاومت خراسان‌رضوی از مشهد در رقابت‌ها اظهار بی‌اطلاعی و تعجب کردند. مجید خدایی در‌این‌باره گفت: اصلا نمی‌دانم این تیم از کجا سر‌و‌کله‌اش پیدا شده و قرار است در فاصله ۴ روز تا مسابقات چه‌کار کنند! وی افزود: فدراسیون امسال برای برگزاری لیگ برتر دست به هر کاری زده است و فکر می‌کنم همه معترض هستند و بدترین اتفاقات در کشتی کشورمان در حال رقم‌خوردن است.

این‌همه در‌حالی است که به نظر خود هیئت کشتی استان و اهالی آن، نیز از این تیم خلق‌الساعه بی‌خبر هستند! حالا باید دید با این شرایط حضور این تیم در رقابت‌ها چه کمکی به کشتی خراسان خواهد کرد و آیا این حضور بیشتر بازی فدراسیون برای برگزاری لیگ با تعداد تیم‌های بیشتر نبوده است؟!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->